Menu Zavřeno

Všechny úlohy

OSP Analytický oddíl úloha ID 538

V debatním klubu sedělo v kruhu šest spolužáků (Petr, David, Štěpán, Zdena, Alena a Radka). Každý z nich chtěl ostatním zarecitovat báseň, kterou složil. Aby se rozhodlo, v jakém pořadí budou recitovat, všichni hodili šestistěnnou kostkou.  Ten kdo hodil největší číslo, recitoval první, ten kdo hodil druhé největší, číslo recitoval druhý, atd.

Víme že:

  • Žádní dva spolužáci nehodili stejné číslo.
  • Petr hodil číslo o tři větší než Alena.
  • Číslo, které hodil David, se rovnalo součtu čísel jeho sousedů.
  • Zdena recitovala druhá.
  • Štěpán seděl vedle Radky a Zdeny.
  • Radka hodila číslo větší než dva.

Jaké číslo mohl hodit Štěpán?


OSP Analytický oddíl úloha ID 536

Hongkongský barman míchá různé drinky. Ve svém baru používá pro drinky vlastní specifické názvy a všechny drinky míchá pomocí stejné odměrky. Smícháním jedné odměrky džusu a jedné odměrky vodky vznikne drink pong. Smícháním jedné odměrky koly a jedné odměrky rumu vznikne drink ping. Smícháním jedné odměrky vodky a jedné odměrky rumu vznikne drink jong. Smícháním jedné odměrky džusu, jedné odměrky vodky a dvou odměrek rumu vznikne drink bong. Pokud smíchá jednu odměrku drinku jong, dvě odměrky drinku bong a jednu odměrku drinku pong, vznikne drink bing. Pokud smíchá dvě odměrky drinku bing a jednu odměrku drinku ping, vznikne drink gong.

Kolik rumu je v jedné odměrce drinku gong?


OSP Verbální oddíl úloha ID 524

Osudy většiny vysoce reaktivních dětí jsou rovněž ovlivňovány světem kolem nich – možná ještě více než u průměrného dítěte, alespoň podle průlomové nové teorie, která se nazývá „orchidejová hypotéza“. Tato teorie tvrdí, že mnoho dětí jsou jako pampelišky, kterým se daří prakticky v každém prostředí. Ale jiné děti, včetně vysoce reaktivních typů, jsou spíše jako orchideje: snadno zvadnou, přestože v téměř jakýchkoliv podmínkách dokážou vyrůst v silné a nádherné rostliny. Jak tvrdí Jan Belsky, hlavní zastánce tohoto názoru, reaktivita nervových systémů těchto dětí má za následek, že pro ně nepřízeň osudu v dětství představuje výraznou zátěž, ale současně dokážou těžit z příznivě podnětného prostředí víc než ostatní děti.

zdroj: CAIN, Susan. Ticho, upraveno


Která z následujících částí uvedeného textu není v souladu s jeho celkovým vyzněním?


OSP Analytický oddíl úloha ID 498

Myslím si číslo x, když k němu přičtu y, tak dostanu číslo z. Čemu se rovná součet x,y a z?

  1. x = 2
  2. z = 5

Anglický jazyk Komplexní cvičení úloha ID 471

 Choose the right synonym for a phase take part in.


ZSV Hospodářství a svět úloha ID 467

Charakterizuj kvaternární ekonomický sektor.


Matematika úloha ID 463

Je−li log x>3, pak pro číslo x platí:


Matematika úloha ID 459

Hodnoty trojčlenu x2+x+11 pro x = {-9, -8, -7 ... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9} jsou vždy:


Německý jazyk Komplexní cvičení úloha ID 455

Was heißt: Wer zuerst kommt, mahlt zuerst.


Anglický jazyk Komplexní cvičení úloha ID 452

Fill the gap.

This report __________ at the request of the Hotel and Catering association.


1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 36